Ja nu var det ett tag sedan jag eller eleverna skrev här på bloggen så det är dax att uppdatera den. Veckobrevet för vecka 47 har jag skickat in här men den visar sig inte. Skall fixas!
Varför använda gosedjur i undervisningen?
Dels för att eleverna tycker att det är kul att ta med dem och berätta om dem.
Men även för att koppla muntlig presentation och skrivande till något som ligger eleven väldigt nära.
En del har många gosedjur och andra få eller så har man inte kvar någon.
Det är kul och spännande att ta med dem, vi tar kort på eleven med gosedjuret, de berättar och skriver lite om vad den heter, vart man fått den, när man fått den och om den har varit med om något spännande äventyr. De som inte kan vara utan sitt gosedjur eller bara vill ta med den för att visa får ta hem den när som helst. Vi har något gosedjur som är i skolan på dagarna och hemma på nätterna. . Så här kan det se ut i soffan i klassrummet . Bilden kommer i morgon, kameran är kvar på skolan.
Varför använda gosedjur i undervisningen?
Dels för att eleverna tycker att det är kul att ta med dem och berätta om dem.
Men även för att koppla muntlig presentation och skrivande till något som ligger eleven väldigt nära.
En del har många gosedjur och andra få eller så har man inte kvar någon.
Det är kul och spännande att ta med dem, vi tar kort på eleven med gosedjuret, de berättar och skriver lite om vad den heter, vart man fått den, när man fått den och om den har varit med om något spännande äventyr. De som inte kan vara utan sitt gosedjur eller bara vill ta med den för att visa får ta hem den när som helst. Vi har något gosedjur som är i skolan på dagarna och hemma på nätterna. . Så här kan det se ut i soffan i klassrummet . Bilden kommer i morgon, kameran är kvar på skolan.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar